Problemy z klawiatura - brak mozliwosci wpisywanie plznakow

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 11 Paź 2009, 13:55:48 CEST

On Sun, Oct 11, 2009 at 10:13:16AM +0200, Adam Skowroński wrote:
> Po ostatnim upgradzie xorg pojawily sie u mnie problemy z klawiatura.
> Najpierw to byl jakis ogolny problem - w kdm klawiatura w ogole nie
> dzialala (oprocz magic sys-rq), potem po grzebaniu w xorg udalo mi sie
> uruchomic ja na evdevie.
Nie potrzeba Magicznej Kombinacji. Pomaga (jeśli myszka działa) wybranie
logowania do konsoli w KDM, który po tym się przeładowuje i klawiatura
zaczyna działać. Mam tak na maszynie, na której upgrade blokowany jest
przez binarne sterowniki AMD/ATI (nowe nie obsługują już mojej karty w
lapie), a nie moge zainstalować pakietu, który to naprawia
(xorg-driver-input-evdev), gdyż na FTPie nie ma juz paczek w wymaganych
wersjach. Rekompilowac mi się nie chce, gdyż taka operacja raz dziennie
mi nie przeszkadza.

> [...]
>
> Z tego co mi sie udalo zauwazyc problem jest chyba w mapowaniu
> klawiatury - nacisniecie prawego Alta powoduje cofniecie sie kursora w
> lewo, proba wpisania polskiej literki l daje ”.
> W vimie wyglada to jeszcze ciekawiej:      �~@~]
>
> Z dalszych badan:
> - klawisz kursora w dol powoduje wyslanie znaku nowej linii.
> - w kdm polskie literki dzialaja ok. Wiec moze nie jest to problem Xow.
> - Na innym koncie udaje mi sie uzyskac polskie literki, ale Alt dziala
> podobnie - pierwsze nacisniecie to powrot.
> - Na innym window managerze (twm) alt dziala poprawnie - nie cofa.
Patrz MSGID <20091006190953.GB27549 w alpha.pl>
U mnie na MSI Wind jest identycznie. Kolega też tu zgłaszał to samo na
swoim Dellu. U innych działa bez zarzutu. Downgrade xorg-driver-input-*
wraz zaleznościami (niestety, wraz z nowym xserverem) przywraca poprawne
działanie klawiatury.

Pozdrawiam
Beorn

--