Zwis X-ów (i915) pod kernelem 2.6.31.4

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Czw, 15 Paź 2009, 23:27:46 CEST

Dnia czwartek 15 październik 2009 o 23:15:41 Mieszko Kaczmarczyk napisał(a):

> Jak mierzysz ten pobór mocy?

U mnie różnicę podawał nawet powertop, ale dla pewności sprawdziłem prąd
rozładowania ogniw mierzony bezpośrednio przez elektronikę wbudowaną w
akumulator, na ThinkPadach można to odczytać modułem tp_smapi. Nie zapisałem
liczb, ale były wyższe niż odczyt w tych samych warunkach na .30. Dokładnej
przyczyny nie udało mi się określić - licznik wybudzeń, aktywność procesów i
inne informacje podawane przez powertopa nie wskazywały na nic niepokojącego,
przerwania sprzętowe też były na tym samym poziomie. Mimo to, odczyty były
wyższe nawet przy wyłączonych Xach, zatrzymanym dysku, uśpionym sprzęcie od
dźwięku, USB, WiFi i etherneru i wygaszonej matrycy (w tym czasie skrypt
zbierał dane). Dalej szukać mi się nie chciało, zrobiłem downgrade.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl