Problemy z drukarką Epson na USB - wcześniej działało.

Pepe pepe w kamol.net
Pon, 7 Wrz 2009, 23:49:04 CEST

Dnia 2009-09-07, o godz. 23:20:41
Krzysztof <riggyk w gmail.com> napisał(a):

> Ja spróbowałem u siebie tego rozwiązania. Blacklist usblp, regułka
> udev, ale bez patcha. Cups 1.4 nadal nie widział drukarki na usb.

A próbowałeś usunąć drukarkę i dodać ją ponownie, u mnie dopiero po tym
zabiegu ruszyła, wcześniej był komunikat że czeka aż będzie dostępna.

Możesz zawsze sprawdzić czy backend w ogóle widzi drukarki. Wykonaj z
konta root'a "sudo -u lp /usr/lib/cups/backend/usb". Powinieneś
otrzymać coś w rodzaju:

[root w work ~]# sudo -u lp /usr/lib/cups/backend/usb
DEBUG: list_devices
DEBUG: usb_find_busses=2
DEBUG: usb_find_devices=5
direct usb://Samsung/ML-2510%20Series?serial=3V21BKELA21505L. "Samsung ML-2510 Series" "Samsung ML-2510 Series" "MFG:Samsung;CMD:GDI;MDL:ML-2510 Series;CLS:PRINTER;STATUS:BUSY;" ""

Co do patcha to jest on wymagany do poprawnej pracy, bez niego nie
wydrukujesz więcej niż jedno zadanie.

--
Pepe