Th: jak użyć fcgi + php + suphp? :)

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Pią, 11 Wrz 2009, 14:47:52 CEST

Dnia piątek 11 wrzesień 2009 o 13:49:59 Jacek Osiecki napisał(a):
> Faktycznie, to było to.
> Ale niestety - nadal z fcgi nici... Cały czas walczę z prawami, aliasami
> itd... Czy istnieje jakiś przepis jak to zrobić w PLD? Bo według tego co
> podałem to za Chiny się nie da...
>
> Pozdrawiam,

Odpalaj osobne procesy fcgi dla każdego usera systemowego, z jego UID i GID,
zamiast używać suphp - między innymi po to fcgi w ogóle powstało.

Nie wiem tylko jak to dobrze zorganizować w konfigu apacza, używam lighttpd
które agreguje ustawienia tego samego podsystemu podane w różnych miejscach
(czyli główny plik konfiguracyjny ustawia globalne opcje fcgi, a pliki dla
vhostów tylko podają socket konkretnej instancji dla danego usera). Coś musisz
wymyślić, żeby pasowało do tego co chcesz osiągnąć.

Poza tym, wsparcie w PLD dla wielu procesów fcgi na różnych userach i z
różnymi socketami właściwie nie istnieje, php-fcgi-init to raczej zabawka,
więc skrypty musisz sobie napisać własne. Najlepiej by oczywiście było, gdyby
ktoś takowe zrobił raz a porządnie i wrzucił w ten pakiet, ale to nie wygląda
na łatwe. Sam nie mam nawet pomysłu, jak sensownie obsłużyć zmienną ilość
niezależnie konfigurowanych demonów sterowanych jednym skryptem.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl