Re: Th: jak użyć fcgi + php + suphp? :)

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 17 Wrz 2009, 14:05:22 CEST

On Thu, 17 Sep 2009, Jacek Osiecki wrote:

> Niby wszystko OK, ale... chyba nie działa suexec :(
> Mianowicie wygląda na to, że nadal wykonuje się to jako user http - gdy
> zrobiłem katalog do którego miał dostęp wyłącznie ów "user" wyspecyfikowany
> w SuexecUserGroup, to w logach serwera widzę "access denied". Gdy tylko
> zmieniłem uprawnienia by mógł go czytać user http - ruszyło...

Kurczę, już niczego nie rozumiem.
Zrobiłem nawet skrypcik który odpala system("id") i pokazało http.http.
Czyli ewidentnie suexec nie działa, tylko nie wiem dlaczego - w logach jest
informacja że suexec startuje...

Natomiast bardzo dziwne jest to, że w logach mam coś takiego:

[Thu Sep 17 13:58:46 2009] [crit] [client xx.xx.xx.xx] (13)Permission
denied: /home/clients/user/www/www.strona.pl/.htaccess
pcfg_openfile: unable to check htaccess file, ensure it is readable

Oczywiście .htaccess nie istnieje, a komunikat znika gdy tylko user http ma
dostęp do katalogu.

A teraz jeszcze ciekawsze: wróciłem do suPHP - i niby wszystko by działało,
ale... mimo że mój php pokazuje że ma id i grupę odpowiedniego usera, to na
stronę nie da się wejść gdy zrobię dla katalogu chmod 700 :(

Z czego to może wynikać?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944