bind-utils: co zepsułem? :)

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 23 Wrz 2009, 14:03:26 CEST

Witam,

Dziś na jednym z serwerów chciałem sprawdzić nazwę hosta... i nie dość że
długo to trwało to jeszcze wyrzuca błąd:

root w hotel ~> host onet.pl
net.c:142: socket() failed: Socket type not supported
onet.pl has address 213.180.146.27
onet.pl mail is handled by 1 poczta.onet.pl.

Myślałem że to kwestia ipv6 które z premedytacją wyłączam, ale chyba nie:

root w hotel ~> host -4 onet.pl
net.c:142: socket() failed: Socket type not supported
onet.pl has address 213.180.146.27
onet.pl mail is handled by 1 poczta.onet.pl.

Co to może być? Dodam, że kernel zawsze kompiluję samodzielnie - nie uznaję
zabaw z initrd i kernelem z pakietów ;), więc być może wyciąłem coś za
dużo... Sprawdzałem czy nie chodzi o jakieś net.c ze źródeł kernela ale
wygląda na to że to coś innego.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944