Problem z przeglądaniem zasobów samby - Łączenie do dziwnego iip

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Wto, 27 Kwi 2010, 20:25:07 CEST

> nadal jednak kde (dolphin) nie pokazuje komputerów w grupie roboczej -
> widać grupę, ale po kliknięciu, bądź pokazuje brak dostępu, bądź pyta
> o użytkownika i hasło (nie mam pojęcia co miałbym tu podać... na
> drugim kompie - jak wspominałem - działa bez problemu)

To może zależeć od serwera wins. Po pierwsze czy dhcp go definiuje?
Jeżeli nie to wtedy samba będzie szukać serwera. Jeżeli jest jeden to co
najwyżej może nie mieć aktualnej bazy hostów, jeżeli jest ich więcej niż
jeden (np kilka windows server albo samb) to któregoś trzeba ustawić na
nadrzędnego. W przeciwnym razie nie wiesz na który trafisz, a na dodatek
może on mieć informacje tylko o wycinku sieci co skutkuje zachowaniem
jakie opisujesz. Na dobry początek warto dać sieci dzień, dwa aż się
zbuduje baza hostów na winsach.

M.