Re: Nowy spamassassin oślepł?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 2 Sie 2010, 08:05:09 CEST

On Mon, 2 Aug 2010, Paweł Muszynski wrote:

> Aug  1 15:43:47.101 [23772] dbg: bayes: no dbs present, cannot tie DB
> R/O: /root/.spamassassin/bayes_toks
> Używasz Amavisa? Jeśli tak, to zapuść spamassassin --lint -D z usera
> amavis i zobacz wtedy (szukaj właśnie bayesa) - kiedyś miałem tak, że po
> upgradzie amavisa (chyb, nie wyśledziłem do końca) zmieniał się owner
> /var/spool/amavis/.spamassassin/bayes* na roota - i wtedy objawy były
> jak opisałeś.

Nie, uznaję wyłącznie testowanie spamu na poziomie sesji SMTP - a z tego
co pamiętam amavis wiązał się z przesunięciem tego procesu dalej...
Podejrzewam że ten próbuje czytać /root/.spamassassin/bayes_toks dlatego
że uruchomiłem spamassassin --lint -D z roota.

Jeśli zresztą chodzi o bayes - teraz nie widzę by był, wcześniej raczej
też nie było, a takie chamskie syfy z niczym nie maskowaną vi* (tabletką)
nie przechodziły :(

Zaczynam się zastanawiać nad jakąś skrajnością typu napisanie programiku
który by po prostu wyłapywał najbardziej typowe dla spamów słowa - bo już
szlag mnie trafia z tym ślepym spamassassinem który niby jest taki
wspaniały :( Potrafi odrzucić normalną firmową korespondencję a v* już
dureń nie rozpoznaje.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944