Na co migrowac z PLD (upgrade PHP)?

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Pią, 20 Sie 2010, 12:18:13 CEST

> Chyba zaczyna to wygladac jak jedyna alternatywa :(
> Jest jakis prosty guide migracji Th->Titanium?

1. Robimy chroot z Titanium na serwerze, ktory chcemy zmigrować z Th.
2. Na Th robimy rpm -qa --qf="%{name}" > th.packages
3. Na Ti robimy poldek -ivh $(cat th.packages)
4. Kopiujemy wszystkie niezbędne pliki konfiguracyjne z Th do Titanium.
5. Reboot na CRI lub RescueCD.
6. Przenosimy / do np, /old_sys, a /chroot_ti (czy jak to nazwaliśmy) do /
7. Przenosimy niezbędne dane z /old_sys do /
8. geninitrd + lilo/grub
9. reboot

Downtime trwa tyle czasu ile zajmą punkty 5 i 6.

Można oczywiście poldek --reinstall * czy jak to leciało, ale system
potraktowany w ten sposób parę razy mi nie działał potem stabilnie,
aczkolwiek ja tak zmieniałem architekturę, nie wersje PLD. Ostatecznie
skończyło się na mojej wypunktowanej metodzie.

> Inna sprawa, ze troche sie boje o opoznienie (albo brak) security
> update'ow - co duzy zespol to duzy zespol... Z drugiej strony niektore
> pld-specific patche sa bardzo fajne (chocby mocno zmienione logi pounda,
> ktore w oryginale nie nadaja sie do uzytku). Ech, decisions decisions.

Mam nadzieję, że bęzie z tym lepiej. Kilku developerów deklarowało
pomoc. Mając teraz rozdzielenie na stable/devel sam też będę w stanie
częściej puszczać uaktualnienia. Poza tym Th wcale nie rozwija duży
zespół. Zerknij na raporty miesięczne z ilości commitów ilu developerów
jest faktycznie aktywnych :-)

Weź jednak pod uwagę, że PHP 5.3 prawodpodobnie wejdzie do Titanium w
snapshocie 2010.02, chyba że wyjdą jakieś duże problemy z jego
działaniem po upgrade z 5.2. Myślę, że wersja 2010.02 wyjdzie końcem
tego lub początkiem następnego roku. Jest szansa na pozostawienie wersji
5.2 o ile znajdą się chętni by ją równolegle utrzymywać.

Jeżeli chodzi o wybór distro pod klientów... Nie ma dobrej. Jeden klient
będzie chciał stare PHP, inny nowe. Jeden i drugi będzie argumentował,
że w starym/nowym PHP jego serwis nie działa oraz że u innego
usługodawcy działa. W skrócie: bez rzeźbienia własnych paczek i
konfiguracji tudzież aktualizacji bolesnych dla klientów można się
obejść... ale tylko do czasu.

M.