[OT] Wirtualizacja serwera - na czym najlepiej.

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Czw, 26 Sie 2010, 11:17:14 CEST

On Thu, 26 Aug 2010, Wieslaw Kierbedz wrote:

>   W dniu 8/26/10 10:51 AM, Paweł Zuzelski anonsuje::
> I nie muszę już zastanawiać się nad sterownikami kart sieciowych,
> magistrali pci itd.?
> To załatwia host?

> A plik.ext3 będzie mi startował ze 100MB i rósł tylko w razie potrzeby?

Trochę hack, ale linux obsługuje pliki z dziurami:

dd if=/dev/zero of=plik.ext3 seek=1024 count=1024 obs=1024

Plik ma rozmiar 1MB, ale na dysku zajmuje tylko 1kB, więcej miejsca
będzie alokował przy próbach zapisów odpowiednich bloków.

A tak na serio:

Skoro masz takie wymagania, to tylko vserver. Tam masz po prostu
katalog na dysku /vserver/szrotserver. Nie musisz użyć całej
partycji. Vserver zajmuje tylko tyle miejsca ile jego dane, bo jego
pliki są na tym samym filesystemie co pliki hosta.

--
Paweł