mount.nfs PLD<->PLD nie dziala.

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Wto, 7 Gru 2010, 12:24:25 CET

> # mount.nfs  nexus:/R0 /mnt -r -v -o soft,intr
> mount.nfs: timeout set for Tue Dec  7 11:47:15 2010
> mount.nfs: trying text-based options 'soft,intr,vers=4,addr=10.0.2.28,clientaddr=10.0.2.24'
> < i tak sobie czeka...>

Jeżeli nfs mi się nie montuje to sprawdzam:

1. Czy mam zainstalowane po obu stronach paczki nfs-utils-lock, rpcbind
oraz nfs-utils-clients po stronie klienta?
2. Czy odpowiednie usługi są uruchomione i działają?
3. Czy nie blokuje połączeń firewall albo wpisy w hosts.{allow,deny}?
4. Czy serwer/klient potrafi obsłużyć daną wersję protokołu?
5. Czy działa montowanie po IP zamiast po nazwie?
6. Jeżeli działa w innych distro, jakie tam są przekazywane parametry
domyślne do mount.nfs, a jakie u mnie i czy zmiana parametrów naprawi
problem?
7. Co zeznaje strace?

W większości przypadków to wystarcza. U mnie bez problemu bangla nfs
pomiędzy PLD, Debianami i CentOSami, tyle że ja używam protokołu w wersji 3.

Wiem, że to powyższe to podstawy podstaw, ale z drugiej strony wiem też,
że często człowiek nie widzi rzeczy oczywistych nawet jak je ma przed
oczami ;-)

M.