mount.nfs PLD<->PLD nie dziala.

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Wto, 7 Gru 2010, 20:32:23 CET

On Tuesday 07 of December 2010 12:24:25 Marcin Krol wrote:

> Jeżeli nfs mi się nie montuje to sprawdzam:
>
> 1. Czy mam zainstalowane po obu stronach paczki nfs-utils-lock, rpcbind
> oraz nfs-utils-clients po stronie klienta?
> 2. Czy odpowiednie usługi są uruchomione i działają?
> 3. Czy nie blokuje połączeń firewall albo wpisy w hosts.{allow,deny}?
> 4. Czy serwer/klient potrafi obsłużyć daną wersję protokołu?
> 5. Czy działa montowanie po IP zamiast po nazwie?
> 6. Jeżeli działa w innych distro, jakie tam są przekazywane parametry
> domyślne do mount.nfs, a jakie u mnie i czy zmiana parametrów naprawi
> problem?
> [...]

u mnie tez zasadniczo nfs dziala pomiedzy roznymi distro bez problemow,
ale najwyrazniej ktoras z ostatnich aktualizacji tych pakietow w pld
wniosla domyslne uzywanie protokolu w wersji 4 i stad caly klops.
inna sprawa, to ze zachowanie mount.nfs jest z dupy, bo zamiast wypisac
blad o niezgodnosci protokolow, to wisi durny proces na i/o.