Jaki windowmanager zamiast WindowMakera (dwa ekrany, xinerama)

Paweł Zuzelski pawelz w pld-linux.org
Pon, 13 Gru 2010, 10:31:08 CET

On Mon, 13 Dec 2010, Jacek Osiecki wrote:
> Witam,
>
> W końcu ruszyłem 4 litery i uruchomiłem drugi monitor...
> Fajnie jest, ale... chyba WindowMaker jest zbyt stary do takich zabaw: gdy
> maksymalizuję okno, to otwiera się na oba ekrany. Do tego nie bardzo jest
> gdzie ustawić takie drobiazgi jak ekran podstawowy (domyślnie mi startują
> aplikacje na lewym ekranie, który chciałbym traktować jako "poboczny"),
> albo ustalenie by zmiana virtualdesktopów dotyczyła tylko głównego ekranu
> (od biedy da się to uzyskać przez atrybut "zawsze widoczny"...
>
> Którą z PLDowych zabawek byście polecili?
> [...]

Jeśli polubisz się z kafelkującym managerem okien, to bardzo polecam
awesome.spec. Awesome był od początku pisany z myślą o obsłudze
wielu monitorów. Fakt, że nie używałem go z Xineramą (btw Xinerama
nie jest czasem mocno obsolete?), ale z xrandr działa u mnei bardzo
dobrze.

Na każdym ekranie mam osobny zestaw pulpitów (czy w terminologii
awesome "tagów"), pomiędzy którymi mogę się przełączać niezależnie.
Łatwo można przerzucać okna z jednego ekranu na drugi. Niestety nie
można mieć tego samego okna na więcej niż jednym ekranie, ale to już
jest ograniczenie samych Xów.

Kafelkowanie działa na każdym ekranie z osobna. Tzn na każdym
ekranie możesz mieć inny layout okien. W szczególności
maksymalizacja działa w obrębie jednego ekranu.

A tutaj zdjęcie awesome w akcji, na zachętę:
http://awesome.naquadah.org/images/6mon.medium.png

Jeśli nie lubisz się z kafelkującymi managerami, to awesome można
sobie oskryptować, żeby był używalny w trybie "floating", ale to
może wymagać trochę zabawy w lua.

--
Pozdrawiam,
Paweł