ext4 vs. xfs

Pawel Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Czw, 4 Lut 2010, 23:47:46 CET

Dnia 2010-02-04, czw o godzinie 09:15 +0100, Wojciech Błaszkowski pisze:
> Rzeźbił może ktoś z Was takie porównanie ?
> Jeśli ktoś się chce podjąć, to warto by, aby znalazły się tam informacje nie
> tylko odnośnie "szybkości" systemów plików, ale także odnośnie recovery w
> razie padu.

Zacząłem przechodzić z XFS na ext4 bo miałem przeboje z quotą pod
vserverami i nie odczuwam jakichś różnic w wydajności, chociaż
benchmarków nie robiłem. Różnice powinny być symboliczne.
Z moich obserwacji wynika ze duże ilości małych plików więcej zajmują na
ext4 niż na xfs. Z resztą ten system plików ma chyba największy narzut z
pomiędzy dostępnych.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat(at)pld-linux(dot)org