ext4 vs. xfs

Andrzej Zawadzki zawadaa w gmail.com
Pią, 5 Lut 2010, 11:06:53 CET

2010/2/4 Pawel Kwiatkowski <qwiat w o2.pl>:

> Zacząłem przechodzić z XFS na ext4 bo miałem przeboje z quotą pod
> vserverami i nie odczuwam jakichś różnic w wydajności, chociaż
> benchmarków nie robiłem. Różnice powinny być symboliczne.
> Z moich obserwacji wynika ze duże ilości małych plików więcej zajmują na
> ext4 niż na xfs. Z resztą ten system plików ma chyba największy narzut z
> pomiędzy dostępnych.

Z ext4 trzeba uważać... Jest tak bezpieczny, że:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=ext4_then_now&num=3
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_perf_regressions&num=1

Ci co mieli postgresa to się zdziwili ;-)
Jak masz podtrzymanie bateryjne to nobarrier przyjacielem.

--
Andrzej Zawadzki