Sterowanie podświetleniem ekranu - jak to się dzieje?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 5 Lut 2010, 11:29:46 CET

Moja karta graficzna to Intel i945GM (laptop Dell).
Wiem, że jest np. aplikacja xbacklight, ale u mnie wyświetla, że "No outputs
have backlight property". Znalazłem również na dysku katalog
/sys/class/backlight/, ale jest pusty.

Jednocześnie pbbuttonsd, którego używam do klawiszy specjalnych, wyświetla w
logach przy starcie takie coś:

pbbuttonsd: INFO: Initialized: Intel GMA950 Backlight Driver

(nie wiem, czy akurat ta aplikacja coś z podświetleniem robi, ale to inna
bajka). Poza tym KDE4 sobie z tym radzi bezproblemowo - można suwakiem
zmienić podświetlenie. Czyli jakoś daje się to zrobić. Tylko jak?