jaki kontroler sata raid

Krzysztof Manijak manner w x-on.pl
Pią, 12 Lut 2010, 11:28:19 CET

witam,

mam potrzebę uruchomienia w sieci serwera plików, albo raczej magazynu na pliki
zakładam pojemność kilka TB, dyski sata, ale ważne jest bezpieczeństwo danych, czyli przydałby się jakiś kontroler RAID
i tu zaczynają się schodki :) sprzętowe kontrolery na np. 8dysków są masakrycznie drogie - może lepiej pójść w stronę jakichś rozwiązań softwareowych? mogę wpakować do pudła powiedzmy 10dysków 1TB SATA, na normalnych kontrolerach i na tym zrobić "coś" typu softwareraid LVM ?

może ktoś przerabiał tego typu zagadnienie, bardzo proszę o opinie.
ew. może ktoś ma rozeznanie odnośnie kontrolerów RAID5 Sata w jakichś normalnych cenach

km [at] mac