jaki kontroler sata raid

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Pią, 12 Lut 2010, 20:53:17 CET

Adam Ryba pisze:

> Tak na marginesie - RAID nie zapewni bezpieczeństwa danych, co
> najwyżej zwiększy niezawodność tego serwera... i da fałszywe poczucie
> bezpieczeństwa. Jeśli bezpieczeństwo jest kluczowe, muszą byc kopie
> zapasowe.

dokladnie. zgodnie ze sztuka powinny byc najlepiej wykonywane na innym
nosniku, np. zrzucane na tasiemki, lub jakas biblioteke tasowa (ale to
kosztowna sprawa).

na miejscu autora watku, zrobil bym serwer na kilku dyskach w softowym
RAID6 (mdadm), a dodatkowo postawil drugi identyczny serwer, lub zakupil
jakąs tania obudowe NAS ktora umozliwa obsluge NFS, postawil ja w innym
pomieszczeniu i zrzucal tam backup.

Ze wzgledu na ilosc danych nie ma sensu za kazdym razem robic pelnej
kopii, weic np. codzinnie robil bym na niego kopie roznicowa rsync'iem.

RAID6 zapewni dosc duze bezpieczenstwo (odpornosc na rownoczesny pad
dwoch dyskow), ale co w wypadku gdy np. padnie zaislacz i pojdzie jakies
przepiecie i spali wszytkie dyski?

--
  Rdest Arkadiusz