jaki kontroler sata raid

Krzysztof Manijak manner w x-on.pl
Nie, 14 Lut 2010, 12:30:14 CET

On 2010-02-12, at 18:20, Adam Ryba wrote:

> Tak na marginesie - RAID nie zapewni bezpieczeństwa danych, co
> najwyżej zwiększy niezawodność tego serwera... i da fałszywe poczucie
> bezpieczeństwa. Jeśli bezpieczeństwo jest kluczowe, muszą byc kopie
> zapasowe.
może się źle wyraziłem odnośnie tego bezpieczeństwa - chodzi po prostu o możliwe dużą pojemność dyskową, możliwie jak najbardziej odporną na awarie - stąd RAID 5 lub 6. wiekszosc plikow które mają tam lezec nie jest krytyczna, te krytyczne oczywiście mają kopie. o ile się orientuje dobre jakościowo zasilacze w przypadku awarii nie ciągną za sobą dysków, płyty głównej czy procesora?

km [at] mac