jaki kontroler sata raid

Piotr Zamojski zapalniczka w gmail.com
Wto, 16 Lut 2010, 10:36:49 CET

W dniu 16 lutego 2010 10:11 użytkownik Krzysztof Manijak
<manner w x-on.pl> napisał:
> to może tak -- zdarzyło sie może komuś skorzystać z takiego czegoś:
>
> Adaptec RAID 3405 lub Adaptec RAID 3805 (ze wskazaniem na ten drugi)?
>
> http://www.adaptec.com/en-GB/products/Controllers/Hardware/sata/value/SAS-3405/
> http://www.adaptec.com/en-GB/products/Controllers/Hardware/sata/value/SAS-3805/
>
> jest sens się w to pakować? jakoś mam większe zaufanie do sprzętowego kontrolera RAID niż do mdadm....
> choć nie wiem czy słusznie....

Moim zdaniem mało słusznie. Jak padnie kontroler raid to nie ma spiny
jak go później zreanimować. To akurat historia kolegi, wszystkie pchle
targi w warszawie obdzwonił szukajac kontrolera z kompatybilnym
formatem metadanych z tym co mu się sfajczył. Polecam raid10 z mdraid,
przy odpowiedniej konfiguracji (przede wszystkim ułożyć bloki fs
zgodnie z chunkami raida) PLD ma sliczna dokumentacje nt.