Prawa dostępu do skanera (czyli jak napisać regułkę )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 23 Lut 2010, 21:44:59 CET

Mam skaner na USB. Stary, ale działa. Jedyny problem stanowią prawa dostępu
do pliku tworzonego w /proc/bus/usb/* - obecnie są one tworzone z prawami
0664, ale grupa jest root, więc urządzenie jest nieużywalne. Muszę albo
zmieniać grupę na inną, albo prawa dostępu na 0666. Oczywiście mogę dodać
siebie do grupy root, ale czy to jest rozwiązanie? Nie wydaje mi się.

Powinna istnieć jakaś metoda na automatyczne ustawianie praw dostępu albo
grupy dla tego pliku, ale nie mam pojęcia jak to osiągnąć. Czy ktoś mógłby
mnie oświecić?