Prawa dostępu do skanera (czyli jak napisać regułkę )

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Wto, 23 Lut 2010, 22:02:00 CET

Osóbka znana jako Łukasz Maśko, wystukała:
> Mam skaner na USB. Stary, ale działa. Jedyny problem stanowią prawa
> dostępu do pliku tworzonego w /proc/bus/usb/* - obecnie są one tworzone z
> prawami 0664, ale grupa jest root, więc urządzenie jest nieużywalne.
> Muszę albo zmieniać grupę na inną, albo prawa dostępu na 0666. Oczywiście
> mogę dodać siebie do grupy root, ale czy to jest rozwiązanie? Nie wydaje
> mi się.

Zaraz - masz tam grupę root, a nie usb?
Montowanie jest w pliku rc.sysinit i kiedyś w Ac było źle.
Było tak (i to mountowało jako root)
run_cmd "Mounting USB filesystem" mount -t usbfs usbfs /proc/bus/usb
A teraz jest jakoś tak:
run_cmd "Mounting USB filesystem" mount -t usbfs usbfs -o
devmode=0664,devgid=78 /proc/bus/usb

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl