bluez-4.x i myszka - jak zrobić podłączanie z automatu?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 10 Sty 2010, 14:22:24 CET

Do dzisiaj używałem jeszcze starego bluez-utils z serii 3.x - w zasadzie
wszystko działało. Ale po przejściu na KDE4 postanowiłem też zmienić i to.
No i noby jest OK (zainstalowałem kde4-kdebluetooth), tylko problem w tym,
że nie mogę zwalczyć podłączania myszki. W starym bluez skrypty startowe
odpalały na początku od razu hidd, do którego można było sobie dodać opcję
--connect <adres> i wszystko działało z automatu. Tutaj hidd się nie odpala,
a przy włączaniu myszki w logach mam tylko tyle:

Jan 10 14:08:10 laptok bluetoothd[23481]: Refusing connection: setup in
progress

Przy czym to jest komunikat kbluetoothd z KDE. Nie umiem tej myszki dodać na
stałe, bo jak przełączę ją przyciskiem w tryb wykrywania, to mogę się do
niej podłączyć np. przez hidd --search albo przez dodanie urządzenia z
poziomu narzędzia KDE. Ale po wyłączeniu mam dokładnie ten sam problem. Pod
starym bluez robiło się to samo.

Czy może ktoś ma jakąś receptę na mój problem? Na sieci nie znalazłem wiele,
właściwie nic na temat bluez-4, wszystko jest o starej wersji.