Upgrade kernela i przegrzewanie się rdzeni

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 10 Sty 2010, 21:54:12 CET

Dnia niedziela, 10 stycznia 2010, Krzysztof napisał:

> Niestety załadowanie tego modułu zupełnie nic nie daje. Sytuacja bez
>  zmian. Nie jestem w stanie zmienić polityki zarządzania procem, poza
>  przypadkiem z cpufreq-set, który opisałem poprzednio.

Ręcznie próbowałeś? Co wypisuje (poniżej to co mi wypisuje):
$ cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_available_governors
powersave ondemand performance
$ cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
ondemand

Czy ręcznie próbowałeś zmieniać governora? Jak nie, to zrób z poziomu roota:
$echo ondemand > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
i sprawdź, czy się zmieniła wartość zwracana przez 2-go z powyższych "cat-
ów".

[...]
> Hala mam 0.5.14 ale z poprzednim kernelem działa poprawnie.

Sprawdź, czy jak zrestartujesz hala przed startem X-ów dalej jest tak samo
źle. I sprawdź, czy jak zrobisz downgrade to nadal jest źle. Ja obstawiam
tego nieszczęsnego hala.

> [...]
>  Wsadzam pendrive, wyskakuje powiadomienie o urządzeniu, klikam i dolphin
>  otwiera się z zawartością katalogu domowego zamiast pokazać co jest na
>  pendrive. Próba przełączenia na pena owocuje komunikatem:
>
> "Błąd podczas próbu uzyskania dostępu do 'Volume (vfat)', system zgłosił:
> org.freedesktop.Hal.Device.Volume.UnknownFailure: IsCallerPrivileged()
>  failed"
>
> Domyślam się, że to coś podobnego jak w wątku z problemami z halem.
>  Chociaż tutaj problem pojawił się po zmianie kernela.
>
> Nadmienię, że z konsoli pendrive daje się zamontować mount'em bez

Tak, masz problem z halem. Downgrade do 0.5.13 załatwia sprawę.