ADSL

Grzegorz Sójka pld w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 11 Sty 2010, 18:13:22 CET

Witam,

Właśnie jestem na etapie podłączania się do netu za pomocą ADSL i z
racji tego, że to mój debiut trochę się pogubiłem. No więc dokładnie
wygląda to tak:
	Postanowiłem przydrutować się za pośrednictwem neti. Ma do mnie przyjść
modem Zyxel P2602R-D1A. I wszystko było by pięknie gdyby nie to, że chce
mieć na moim szrot-serVerze (przez duże "V" :) ) zewnętrzne IP. Netia
daje tylko jedno. Morał jest taki, że modem trzeba odpalić w trybie
bridga i ... no właśnie. Tu kończy się moja wiedza. Z tego co czytałem
tzreba ustawić modem w trybie RFC1483 stawiamy PPPoE serwerze no i
powinno być cacy. Robił ktoś coś takiego?? Ma ktoś jakieś
doświadczenie?? Będę bardzo wdzięczny bo po kilku godzinach googlowania
mam niezły mętlik w głowie.

	Mam jeszcze jedno pytanko. Aktualnie mam już aktywną usługę ale nie
doszedł jeszcze modem. W związku z tym wygrzebałem z pod szafy stary
sagem F w st 1400W i odpaliłem. Tu ciekawostka. Mam w domu 3 maszynki na
PLD i żadna nie chce działać z tym badziewiem (przechodzą tylko pingi).
Jedyny komp na którym chodzi mi net to jabłko z Leopardem. Spotkał się
ktoś z czymś takim?? Jest na to jakiś workaround?? Na podłączenie netu
czekałem trzy miesiące (umowę podpisałem 30.09.2009 a podłączyli mnie
08.01.2010!!!). "Koszerny" termin to 21 dni roboczych! Nie wiem ile będę
teraz czekał na modem. Chciał bym więc jakoś zmusić sagema do działania
z linuxem.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

gs