Czy da się sklonować pod Linuksem zabezpieczony dysk DVD

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Sob, 3 Lip 2010, 16:37:59 CEST

On Saturday July 3 2010 16:18:52 Łukasz Maśko wrote:
> Potrzebuję zrobić kopię bezpieczeństwa płyty, którą zakupiłem z książką.
> Impreza była droga (80euro), więc jeśli płycie coś się stanie, to szlag
> mnie trafi. Niestety, płyta jest zabezpieczona, a program na niej nagrany
> sprawdza przy uruchomieniu, czy płyta jest oryginalna, czy też nie. Mogę
> sobie zgrać pliki i wypalić je na innej płycie. Mogę (co zrobiłem z
> sukcesem) zrobić jej obraz przez cat /dev/dvd i go potem wypalić. Obydwie
> metody powodują, że z płyta przestaje być zaszyfrowana, a program przy
> uruchomieniu krzyczy, żeby włożyć oryginalną płytę. Ewentualnie jest na
> [...]

Program jest linuksowy, natywny? Sprawdź może jakimś strace, co on właściwie
robi z urządzeniem i wyjdź od tego. Pewnie jakieś ioctle puszcza, a Google
może mieć na ich temat coś do powiedzenia.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl