[OT] Czy ktoś ma pomysł , jak ugryźć takiego twardziela?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 23 Cze 2010, 19:48:24 CEST

Dnia środa, 23 czerwca 2010, Grzesiek Pycia napisał:
[...]
> A sprawdzałeś czy on niema badów?
> Może ma juz gdzies w obszarze tablicy partycji i dlatego ie nie da
> bootowac itp.
>
> Dysk z badami takimi samymi komunikatami sypał mi podłączony przez
> kieszeń.

Sprawdziłem. Powierzchnia dysku jest poprawna. Mogę na niego bez problemu
nagrywać i odczytywać, jeśli bezpośrednio sięgam do urządzenia /dev/sda
(tudzież hda, zależy jakie sterowniki załaduję). Mogę zrobić dd if=/dev/sda,
mogę zrobić dd of=/dev/sda, mogę zrobić cat plik > /dev/sda itp. Dane są
nagrywane na dysk i potem poprawnie odczytywane (zrobiłem restart kompa
między nagraniem a odtworzeniem, żeby to w pełni sprawdzić). Mogę na nim
_założyć_ filesystem. Ale np. nie można takiego filesystemu podmontować
traktując dysk jako urządzenie. Zapomniałem sprawdzić, czy da się to zrobić
przez -o loop, obstawiam, że to dla odmiany by przeszło. Reasumując - dysk
nie jest w pełni ATA-compatible.

Wystawiłem go na Allegro, może ktoś kupi do iPoda.