gimp-print

Mieszko Kaczmarczyk linux_mdk w wp.pl
Czw, 4 Mar 2010, 23:50:09 CET

Dnia środa 03 marzec 2010 o 22:45:11 Grzesiek Sójka napisał(a):
> Mam pytanko. Jak wcisnę Ctrl-p w gimpie to na liście drukarek mam
> tylko drukowani edo pliku. Jak dodać drukarkę, jakie muszę mieć
> zainstalowane pakiety??

	gimp-print-cups - ale drukowanie spod GIMPa to kiepski pomysł -
najpierw robi raster 1:1 w danej rozdzielczości nakładają filtry, z tego
postscripta w wersji txt punkt po punkcie, a dopiero później i tak
wysyła do CUPSa.  Zjada to kosmiczne ilości pamieci (chyba, ze masz 4GB
a drukujesz w 300dpi) a jakośc wydruku jest średnia - mam tu na mysli
zdjęcia.

	Możesz nawet dorzucić filtry GUTEN-CUPS czy jak to się nazywa - tu
już można więcej wycisnąć - ale za to zanim dostaniesz wydruk to się
wyspisz.

	Duzo lepiej jest banalnie wstawić rysunek do Writera, ustawić na
stronie i wydruk bezpośrednio do/przez CUPS'a - możesz tu zmienić
ustawienia drukarki tak jak Ci menu pozwoli (dane są zassysane z pliku
PPD od Twojej drukarki).

	Testowałem wydruki kolorowych zdjęć na HP (atrament i laser) i
Epsonie (atrament).  Laser na zwykłym papierze, atrament na róznych - w
tym papier foto 270gram (TDK).

	Reasumując - nieinstaluj.

Mieszko Kaczmarczyk
--