Problem z dhcp i resolv

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 19 Mar 2010, 12:58:27 CET

Dnia piątek, 19 marca 2010, Wojciech Ścisłowski napisał:
> Witam!
>
> Mam nowe łącze od kablówki (Aster) 10/2M.
> Niestety konfiguracja statyczna interface'ów nie działa.
> Konfiguracja z dhcp podmienia mi resolv.conf, a tego chcę uniknąć, bo
> mam własnego nameda.
> Wyczytałem o parametrach DHCP_OPTIONS="-C resolv.conf" lub "-R" w
> ifcfg-eth3 no i mam problem po ifup eth3 (poniżej).
> Jak to się robi żeby działało? (PLD AC)

$ cat /etc/resolv.conf.head
nameserver 127.0.0.1
$ cat /etc/resolv.conf
# Generated by dhcpcd from eth0
nameserver 127.0.0.1
nameserver 10.0.0.254
# /etc/resolv.conf.tail can replace this line

Zrób sobie plik o nazwie /etc/resolv.conf.head i wpisz do niego co tam
chcesz. Zawartość trafi do resolv.conf przed danymi uzyskanymi z dhcp.