courier-imap-pop3 - problem przy odbieraniu wiekszych maili

Kuba Staśkiewicz kuba w best.net.pl
Nie, 21 Mar 2010, 23:53:38 CET

> Posniffuj ruch, zdarzały mi się sytuacje że do serwera
> docierały pakiety ACK z dużym opóźnieniem. To powodowało znaczne
> spowolnienie pobierania. Wyłącz antywirus w kliencie poczty i upewnij
> się że gdzie pakiety nie giną.

Problem okazał się leżeć po stronie operatora (netia). I co ciekawsze
nie chodziło o wielkość maili, a o załączniki. Nie przechodzi nic co ma
w załączniku ms office (chyba, że się spakuje lub puści pocztę tunelem
ssl). Netia najpierw wysłała mnie na drzewo twierdząc, że to jakiś
problem u mnie i że w ogóle to jest niemożliwe żeby oni sprawdzali
zawartość ruchu powyżej 3-ciej warstwy. Później jednak udowodniłem im,
że problem leży w ich łączu i do dzisiaj sobie z nim nie poradzili.
Sprawa swoją drogą bardzo ciekawa, bo wskazuje na to, że ruch pocztowy w
netii jest skanowany pod względem zawartości. Z analizy tcpdumpa wynika,
że w przypadku problematycznych załączników transmisja zamiera -
przechodzi parę kilo danego załącznika, po czym wychodzi w kółko ten sam
pakiet, a nie przychodzi dla niego ACK, i tak aż do timeoutu.

Spotkał się ktoś z czymś takim? A może ma ktoś BDI z netii po
światełowodzie i chciałby pomóc w ustaleniu czy problem jest globalny?

pozdrawiam,

--
Kuba Staśkiewicz