courier-imap-pop3 - problem przy odbieraniu wiekszych maili

Pawel Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Sob, 20 Mar 2010, 20:21:05 CET

Dnia 2010-03-18, czw o godzinie 08:42 +0100, Kuba Staśkiewicz pisze:
> Witam.
>
> Od wczoraj courier-imap-pop3 zaczął mi się dziwnie zachowywać: podczas
> odbierania maili przez pop3 wiadomości powyżej kilkudziesięciu KB
> zatrzymują się w połowie transmisji, tak jak by połączenie zdechło.
>
> Mniejsze maile ściągają się bez problemu. W logach żadnego śladu. Żeby
> wykluczyć problem z klientem próbowałem telnet na 110 i kolejno user,
> pass, list, retr. Też żadnego info o błędzie, po prostu w połowie
> transmisji większego maila listing się zatrzymuje.
>
> Jakieś sugestie?

Posniffuj ruch, zdarzały mi się sytuacje że do serwera
docierały pakiety ACK z dużym opóźnieniem. To powodowało znaczne
spowolnienie pobierania. Wyłącz antywirus w kliencie poczty i upewnij
się że gdzie pakiety nie giną.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat(at)pld-linux(dot)org