Routing [AC], kilka kart i rtnetlink answers: file exist

Grzesiek Pycia gzohop w gmail.com
Wto, 23 Mar 2010, 13:44:22 CET

W dniu 23.03.2010 11:08, Wojciech Ścisłowski pisze:
> Witam!
> Mam problem: nie mogę pokonać "rtnetlink answers: file exist" po ip
> route add
>
> Mam:
> Lan na eth0,
> DSL na eth1 i
> modem sieci TV kablowej Aster podpięty perzez HUB do eth2 i eth3 oba na
> dhcp.
> (HUB i dwa interface bo potrzebne mi są przynajmiej dwa IP z tej sieci).

To nie lepiej dodać dwa adresy do jednego interfejsu?
Z astera i tak nie masz 2Gb ani nawet 200 pewnie :) wiec po co dwa
interfejsy

> Próbuję zdefiniować routing tak by usługi na mej maszynie były dostępne
> z dowolnego interface.
> Znalazłem w sieci dokument:
> http://bromirski.net/docs/translations/lartc-pl.html#LARTC.RPDB.MULTIPLE-LINKS
> wyszło mi z tego coś takiego jak na końcu posta.
>
> Niestety po pierwszym ip route add
>
> dostałem błąd: rtnetlink answers: file exist
>
> Usunąłem trasę domyślną tworzoną przez dhcp:
>
> ip route delete default via 82.210.163.254 dev eth2
>
> i poszło dalej, ale analogicznego błędu po:
>
> #glowna tabele routingu
> ip route add $P1_NET dev $IF1 src $IP1

dhcp w takiej sytuacji raczej nie za bardzo da się używać musisz to
wszytko poustawiać statycznie, jeśli chcesz tego używać na dwóch rożnych
interfejsach.

Sprawdź wszystkie tablice routingu zanim te ustawienia zaczniesz dawać
to będziesz widział czemu się pluje.

--
Gzohop:
Grzesiek Pycia