nfs4 w kernel-xenU

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Wto, 30 Mar 2010, 20:24:48 CEST

Dnia poniedziałek, 29 marca 2010 o 15:34:40 Paweł Zuzelski napisał(a):

> Dzięki za info.

> To jak bootujesz swoje kernele w domU? Dajesz adminowi plik z
> kernelem i initrd, czy jakaś automatyka?

> a sam xen z naszych paczek czy też właśny kompilat? Próbowałem
> spaczkować aktualnego xena i dom0 ale w końcu dałem za wygraną.
> Częściowe efekty moich prób możesz zobaczyć w specach xen.spec i
> kernel-xen0.spec, ale ogólnie to to nie działa. Prawdopodobnie
> niezgadzają się wersje xena i dom0.

Witam,

Michał daje swoje kernele do zbótowania mnie (albo używa moich). Administruję
hostem z Xen-em w wersji 3.4.2 i PLD th, na którym on puszcza swoją wirtualkę.

Próbowałem z pewnym sukcesem portować XENa do PLD na własną rękę dopóki
redhat, debian, ubuntu i inni tworzyli patche do swoich kerneli. Z pewnym
bólem dawało się to przenieść aż do kernela 2.6.22 z ac. Potem musiałem
zrezygnować z upgrade'ów jądra... Od ponad pół roku ściągam źródła z
http://wiki.xensource.com/xenwiki/XenParavirtOps portuję do th posiłkując się
specem i resztą dobrodziejstwa z pakietu kernel. Efekty są niezłe: nie wywala
się pod obciążeniem ale jest parę niedoróbek - wiadomo soft jest intensywnie
rozwijany. Jeśli kogoś to interesuje, to wyniki moich działań są na
ftp://builder.ics.p.lodz.pl/PLD/3.0 .

Niedoróbki, które mnie bolą:
- niemożność wysterowania zegara hiperwizora z narzędzi w domenie zerowej,
- rebót po eleganckim zamknięciu systemu zwisa - trzeba odciąc i załączyć
zasilanie, żeby się na nowo podniósł,
Są też inne niedoróbki jak nie łączenie się z grsecurity, problemy z pci-
passthough, ale te mniej mnie bolą.

Co do grsecurity, to chyba z założenia nie powinno ono być w domenie zerowej
żadnego hiperwizora. VMWare serwer wywalał mi się przy próbie odpalenia
jakiejkolwiek wirtualki dopóki miałem toto wkompilowane w jądro gospodarza.

W każdym razie w moim odczuciu XenParavirtOps jest już na takim etapie, że nie
ma niedoróbek, które zasadniczo uniemożliwiają pracę produkcyjną, choć autorzy
jeszcze nie śmią jasno postawić takiego twierdzenia.

Pozdrawiam,

--
Bartosz Lis,

[pl] Instytut Informatyki Politechniki Łódzkiej
[en] Institute of Information Technology, Technical University of Lodz
Wolczanska 215
90-924 Lodz, Poland

phone:  +48(42)6312796
fax:    +48(42)6303414