Proste montowanie zasobów samby przez zwykłego usera - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 13 Lis 2010, 20:09:10 CET

Kupiłem dysk sieciowy Welland. Obsługuje on protokół Samba i FTP. Używam
KDE, więc nie mam w zasadzie problemów z kopiowaniem na/z niego danych, ale,
niestety, nie do wszystkiego to wystarcza. przykładowo, nie da się tak
odtwarzać filmów, bo kaffeine czy dragon player nie potrafią poprawnie tego
obsłużyć. O mplayerze czy xine można zapomnieć.

Dlatego potrzebuję móc czasami dysk podmontować. I nie wiem, jak to uzyskać,
aby user mógł to łatwo zrobić. Mogę sobie dopisać zasób do fstab, ale wtedy
trzeba to montować z roota, bo mount.cifs nie jest SUID (/sbin/mount.cifs:
not installed setuid - "user" CIFS mounts not supported.), a jak sie mu
ustawi to wersja z PLD odmawia pracy (This mount.cifs program has been built
with the ability to run as a setuid root program disabled. mount.cifs has
not been well audited for security holes. Therefore the Samba team does not
recommend installing it as a setuid root program.). Laptopa używam wyłącznie
ja, łatwo mogę zrobić skrypt, który przez sudo mi wszystko podmontuje, ale
ta metoda mi się nie podoba. Powinno dać to się zrobić łatwiej, jak z sshfs
za pomocą fuse. To by pozwoliło np. zrobić sobie ikonkę na pulpicie i
montować dysk klikając na nią. No, chyba że się nie da.

Jak uzyskać łatwy dostęp do danych na tym dysku?