Re: Proste montowanie zasobów samby przez zwykłego usera - jak?

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Nie, 14 Lis 2010, 15:08:24 CET

W dniu 13 listopada 2010 20:09 użytkownik Łukasz Maśko
<masko w ipipan.waw.pl> napisał:
> Kupiłem dysk sieciowy Welland. Obsługuje on protokół Samba i FTP. Używam
> KDE, więc nie mam w zasadzie problemów z kopiowaniem na/z niego danych, ale,
> niestety, nie do wszystkiego to wystarcza. przykładowo, nie da się tak
> odtwarzać filmów, bo kaffeine czy dragon player nie potrafią poprawnie tego
> obsłużyć. O mplayerze czy xine można zapomnieć.
>
> Dlatego potrzebuję móc czasami dysk podmontować. I nie wiem, jak to uzyskać,
> aby user mógł to łatwo zrobić. Mogę sobie dopisać zasób do fstab, ale wtedy
> trzeba to montować z roota, bo mount.cifs nie jest SUID (/sbin/mount.cifs:
> [...]

Nie chce mi się za bardzo myśleć jak by to można było zrobić inaczej,
ale zadam pytanie.
Czy szukałeś już może w add-onach dolphina czy nie ma takiej funkcjonalności?

Nie wiem czy "KDE CDEmu Manager" to to czego szukasz i czy będzie
potrafił podmontować sobie sambę,
ale w najgorszym wypadku sam możesz napisać sobie taki add-on :) Nie
powinno być za trudno coś takiego zrobić,
przecież to zwykły mount na hosta, prawda?