Zwisy na ostatnich kernelach: < coś > blocked for more than 120 seconds.

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Pią, 15 Paź 2010, 20:42:47 CEST

On Thursday 14 of October 2010, Mateusz Korniak wrote:
> Zaczeło sie 3/4 miesiące temu przy zadaniach intensywnych IO/ np
> (powtarzalne na jednej maszynie gdy data-check md, na prawie identycznych
> innych nie występujący nigdy). Dotychczas były to kernele 64bit i userland
> 32bit ale przed chwilą padł mój codziennie dotychczas stabilnie pracujący
> na 2.6.33.3 laptop w kilka godzin po przejściu na 2.6.35.7.
> Ale mam wrażenie że problem dotyczył też poprzednich kerneli, tyle że może
> nie był tak widoczny.
> Objawia się zwisaniem na operacjach IO kolejnych procesów, load rośnie, a
> maszyna się mrozi.

> [...]

Mam to samo na 2.6.27.54 oraz różne osoby raportują o podobnych problemach na
2.6.35.x. Przyczyna nie jest znana :-(

U mnie przykładowo na maszynach które miały 27.54 po upgrade na 35.7  problem
zniknął.

Sprawdzałeś może vanillowego 2.6.35.7? To byłby dobry test. Może wina leży w
łatkach.