Re: Zwisy na ostatnich kernelach: <coś> blocked for more than 120 seconds.

Artur Frysiak wiget w pld-linux.org
Pią, 15 Paź 2010, 21:27:25 CEST

2010/10/14 Mateusz Korniak <mateusz w ant.gliwice.pl>:
> Zaczeło sie 3/4 miesiące temu przy zadaniach intensywnych IO/ np (powtarzalne
> na jednej maszynie gdy data-check md, na prawie identycznych innych nie
> występujący nigdy). Dotychczas były to kernele 64bit i userland 32bit ale
> przed chwilą padł mój codziennie dotychczas stabilnie pracujący na 2.6.33.3
> laptop w kilka godzin po przejściu na 2.6.35.7.
> Ale mam wrażenie że problem dotyczył też poprzednich kerneli, tyle że może nie
> był tak widoczny.
> Objawia się zwisaniem na operacjach IO kolejnych procesów, load rośnie, a
> maszyna się mrozi.

> [...]

Jaki fs? Podobne objawy miałem na ext4 z delalloc w ubuntu 10.04. Przy
zapisie wielkiego pliku (kilkanaście GB) process flush-XX:XX zjadał
100% proca i wszelkie operację IO były strasznie zlagowane. Pewnie
miało to jakiś związek z ilością wolnego RAM. Maszyna na której tak
się działo posiada 192GB RAM.

--
Artur Frysiak