Zwisy na ostatnich kernelach: < coś > blockedfor more than 120 seconds.

Pawel Sikora pluto w agmk.net
Wto, 19 Paź 2010, 16:27:18 CEST

On Tuesday 19 of October 2010 13:45:44 Łukasz Maśko wrote:

> No to obstawiałbym to grsec, bo komp chodzi dalej (uptime prawie 24h). Nie
> ma na nim dużego loadu, ale przy takim samym na *.7 miałem wywrotki po
> kilku godzinach.

panowie, mam test, ktory na mojej maszynie daje 100% powtarzalnosci:

na konsoli 1 odpalam 'make -j32' w katalogu kernela i pozwalam
przez kilknascie sekund, aby make sie poforkowal, podbil load
do 15+ i zapelnil troche buforow dyskowych w tych 8GB ramu.

na konsoli 2 odpalam z roota 'sync' i load dalej jedzie
w gore do 30+.

na konsoli 3 odpalam 'tail -f /var/log/kernel' i spokojnie czekam
na piersze info 'task blocked' - jak sie pojawi, to przerywam
make-a na konsoli 1 i zostaje z zablokowanym procesem 'sync'.

wszystko to na jajku vanilla 2.6.35.7, filesystem ext4 posadzony
na mdadm-raid10 (dwa dyski caviar raid-edition), procesor intel q9300.