OT i vserver raz jeszcze - problem z interfejsami (wiele IP)

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Śro, 27 Paź 2010, 13:49:26 CEST

> Zdesperowany postanowiłem stworzyć w vserverze kolejne interfejsy -
> eth1, eth2 itd., analogicznie do eth0 - czyli
> /etc/vservers/xxx/interfaces/<n>
> i tam odpowiednie pliki dev i ip.
> No i ... nie wiem czemu, ale o ile stworzyło eth1 to dalej już nie bardzo:

$ mkdir /etc/vserver/xxx/interfaces/1
$ echo "eth0" > /etc/vserver/xxx/interfaces/1/dev
$ echo "192.168.168.111" > /etc/vserver/xxx/interfaces/1/ip
$ echo "24" > /etc/vserver/xxx/interfaces/1/prefix
$ echo "ip1" > /etc/vserver/xxx/interfaces/1/name

I tak dla każdego adresu zmieniając nazwę katalogu (ja sobie nazywam po
kolei 1, 2 itd), adres ip, maske sieci, nazwe (ja daje ip1, ip2 itd).

Zawartość pliku dev nie oznacza interfejsu wewnątrz vservera tylko
interfejs hosta do którego dany IP będzie przypisany.

M.