vserver - inne pytanie

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Wto, 14 Wrz 2010, 08:36:02 CEST

On Monday 13 of September 2010 22:52:21 Pawel Golaszewski wrote:

> Już nie pamiętam co, ale cośtam trzeba było z configiem kernela bodajże
> zrobić, żeby to tak działało... Bodajże właśnie ta opcja, którą masz w
> howto opisaną.

AFAIK nic nie trzeba cudować - trzeba natomiast:

a) nie dawać w opcjach cpuset bo u nas jest montowany niezależnie
    (grep cpuset /etc/fstab)

b) dać jednakowoż punkt montowania:
      mount -t cgroup -o cpu,memory cgroup /dev/cgroup

Działa całkiem sprawnie nawet. cpuset można dodać do opcji jeśli wywali się
nasze niezależne montowanie, ale nie wiem co to zmieni; nie limituję wiec nie
szukałem.

Dalej to juz prosto - odpowiednie pliki z danymi w /etc/vservers/<name>/cgroup
i ew odpowiednie flagi (np VIRT_MEM czy jakoś tak) w pliku cflags.

Coby dla potomności było:

[root w base ~]# grep cgroup /etc/fstab
cgroup      /dev/cgroup      cgroup  cpu,memory      0 0

[root w base ~]# ls /etc/vservers/..../cgroup
memory.limit_in_bytes  memory.memsw.limit_in_bytes

[root w base ~]# cat /etc/vservers/..../cflags
VIRT_MEM

Pozdrawiam
mk