vserver - inne pytanie

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 22 Wrz 2010, 16:58:58 CEST

On Tue, 14 Sep 2010, Marcin Kurzyna wrote:

[...]

> AFAIK nic nie trzeba cudować - trzeba natomiast:
>
> a) nie dawać w opcjach cpuset bo u nas jest montowany niezależnie
>    (grep cpuset /etc/fstab)
>
> b) dać jednakowoż punkt montowania:
>      mount -t cgroup -o cpu,memory cgroup /dev/cgroup
>
> Działa całkiem sprawnie nawet. cpuset można dodać do opcji jeśli wywali się
> nasze niezależne montowanie, ale nie wiem co to zmieni; nie limituję wiec nie
> szukałem.

Hmm,

Działa bardzo ładnie - jeśli chodzi o cpuset i ograniczanie pamięci.
Natomiast mam "mały" problem - z ograniczaniem samego cpu.
fstab i tak mam własny, więc wolałem zostawić w cgroup również cpuset.

Ale...

root w serwer ~# ls /dev/cgroup/|grep cpu
cpuset.cpu_exclusive
cpuset.cpus
cpuset.mem_exclusive
cpuset.mem_hardwall
cpuset.memory_migrate
cpuset.memory_pressure
cpuset.memory_pressure_enabled
cpuset.memory_spread_page
cpuset.memory_spread_slab
cpuset.mems
cpuset.sched_load_balance
cpuset.sched_relax_domain_level
root w serwer ~#

Brakuje wszystkich cpu.* :(

Kernel mam własny, ale wszystko dotyczące cpu w CGROUP raczej
zaznaczone - w każdym razie wygląda identycznie jak w kernelu PLD:

# CONFIG_CGROUP_DEBUG is not set
# CONFIG_DEBUG_BLK_CGROUP is not set
CONFIG_BLK_CGROUP=y
CONFIG_CGROUP_CPUACCT=y
CONFIG_CGROUP_DEVICE=y
CONFIG_CGROUP_FREEZER=y
CONFIG_CGROUP_MEM_RES_CTLR_SWAP=y
CONFIG_CGROUP_MEM_RES_CTLR=y
CONFIG_CGROUP_NS=y
CONFIG_CGROUP_SCHED=y
CONFIG_CGROUPS=y
CONFIG_NET_CLS_CGROUP=y

Jakiś pomysł? Samo cpusets to już coś, mogę ładnie ograniczyć serwer do
konkretnego CPU - ale nieco utrudnia to ewentualne przenoszenie serwisów
między serwerami różniącymi się ilością core'ów :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944