Zamieniające się sieciówki

Paweł Zuzelski pawelz w pld-linux.org
Pon, 20 Wrz 2010, 10:53:55 CEST

On Mon, 20 Sep 2010, Mariusz Goch (pH4Lk0n) wrote:
> Mam dość dziwny problem, do którego nawet nie wiem jak podejść.
> Otóż ostatnio instalowałem całkiem nowy system - PLD Titanium.
> Przez jakieś 2 tygodnie wszystko śmiga i działa normalnie.
> Dzisiaj rano włączam system i nie mam sieci. Po wielu próbach i
> sprawdzeniu że na kablu sygnał, włożyłem go do drugiego portu i wszytko
> powstało.
> Z jakiej racji tak się stało. Nic ostatnio już nie dotykałem. Dwa
> tygodnie system traktuje jedną sieciówkę jako eth0, a teraz mu się
> odwidziało i będzie widział tak drugą??
> Co z tym fantem zrobić?

Rozwiązanie prymitywne, skuteczne:

Wrzuć moduł od tej sieciówki co ma być eth0 do initrd. Będzie się
ładowała jako pierwsza i nie będzie problemu
(/etc/sysconfig/geninitrd, PREMODS i przebuduj initrd).

Rozwiązanie lepsze, powinno działać:

Poustawiaj aliasy dla eth0 i eth1 w /etc/modprobe.d/modprobe.conf

Rozwiązanie prawidłowe, ale to nigdy nie działa:

Da się jakoś przypisać eth0 i eth1 do macaddressów w konfiguracji
udeva.

--
Pozdrawiam,
Paweł