Zamieniające się sieciówki

Pon, 20 Wrz 2010, 11:15:22 CEST

On Monday 20 of September 2010, Paweł Zuzelski wrote:

> Rozwiązanie prymitywne, skuteczne:
> Wrzuć moduł od tej sieciówki co ma być eth0 do initrd. (...)
> Rozwiązanie lepsze, powinno działać:
> Poustawiaj aliasy dla eth0 i eth1 w /etc/modprobe.d/modprobe.conf
> Rozwiązanie prawidłowe, ale to nigdy nie działa:
>
> Da się jakoś przypisać eth0 i eth1 do macaddressów w konfiguracji
> udeva.

E tam. Mi właśnie doskonale działa trzecie.
Opis:
http://www.pld-linux.org/pl/Docs/UdevFAQ
U mnie plik wygląda tak:
[matkor w scan /etc/udev/rules.d]$ cat 99-net_names.rules
KERNEL=="eth*", ATTR{address}=="00:25:22:04:d1:13", NAME="eth0"
KERNEL=="eth*", ATTR{address}=="00:c0:df:ed:13:d4", NAME="eth1"

Trzeba tylko brać MAC _lowercase_ z
udevadm info -a -p /sys/class/net/eth0 | grep address
a nie z ifconfig.

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,