[Th] Zwalona alsa, czy cos innego?

Krzysztof Mościcki stivi w kity.pl
Wto, 21 Wrz 2010, 21:34:29 CEST

> Witajcie
> Od pewnego czasu nie za bardzo moge uaktualnic jadro. Dzieje sie tak za
> sprawa nie dzialajcego dzwieku po upgradzie.
> Po upgradzie dzwiek odtwarzany we wszystkim co mi przychodzi do glowy jest
> przerywany i w sumie odtwarzany 2 razy szybciej niz powinien.
>
> Uywam kde, phonona z backendem gstreamera, ale wydaje mi sie, ze problem
> zaczyna sie juz w alsie.
> Widze wiele niepokojcych objawow.
> Np. Wczesniej moja karta bya swietnie rozpoznawana i w kmixerze mialem
> kilkanacie suwaczkow a w tej chwili wszystko zostalo zastapione jednym,
> [...]

Mam podobnie jeśli chodzi o zmniejszoną ilość suwaków w kmixerze.
Nie zgłaszałem jeszcze, bo nie miałem czasu sprawdzić dokładniej gdzie
problem.
Mam dwie karty dzwiękowe oraz kartę tv zaś screeny kamixa są w linkach :
http://www.kity.pl/pld/playback.png
http://www.kity.pl/pld/capture.png
http://www.kity.pl/pld/streams.png

Alsamixer działa po staremu:
http://www.kity.pl/pld/alsamixer.png

Założyłęm nowe konto, aby sprawdzić, czy to nie wida konfiguracji usera, ale
nic to nie zmeiniło.
Zmieniło się to na pewno po upgradzie kde do wersji 4.5, ale nie pamiętam, czy
razem uaktualniałem jądro czy nie.

# rpm -q kernel
kernel-2.6.35.5-1.x86_64

# lspci | grep -i aud
00:06.1 Audio device: nVidia Corporation MCP55 High Definition Audio (rev a2)
01:07.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 04)
01:08.1 Multimedia controller: Brooktree Corporation Bt878 Audio Capture (rev
11)

# pcidev snd
10de0371 snd-hda-intel nVidia Corporation|MCP55 High Definition Audio
11020002 snd-emu10k1 Creative Labs|SB Live! EMU10k1
109e0878 snd-bt87x Brooktree Corporation|Bt878 Audio Capture

Jeśli chodzi o szybkość odtwarzania to mam w porządku.

Krzysztof Mościcki