OT: 3xDVI

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Śro, 22 Wrz 2010, 20:14:44 CEST

Witam,

Mam otóż następujący kłopot. Przymierzam się do zakupów jednakże
sytuacja jest dość nietypowa. Potrzebny jest mi komputer z trzema
złączami DVI. Z tej okazji uknułem sprytny plan: kupić płytę główną z
DVI na pokładzie i dokupić dodatkowo grafikę z 2xDVI. Oczywiście
wszystko na PCIexpress. Mam w związku z tym 3 pytanka:
1. Czy to w ogóle ma szanse powodzenia??
2. Jeśli tak to jakie powinienem wybrać karty? Mam w tej chwili komputer
z AGP a w nim GeForce 5200FX (2xDVI) oraz Matroxa Millenium II (na PCI
rzecz jasna i oczywiście D-SUB). "Prawie" mi to chodzi. To "prawie"
oznacza, że jak włączę Xinerame to wszystko się pięknie wiesza. Brak
możliwości przenoszenia okien pomiędzy monitorami jest trochę
upierdliwy. Czy w przypadku nowoczesnych kart na PCIe też tak będzie??
Pozostaje jeszcze kwestia sterowników. Zraziłem się trochę do binarnych.
U mnie nouveau nie chodzi więc mam PLD sprzed 3 miesięcy nie mam
perspektyw na upgrade. Z drugiej strony binarne sterowniki nvidii mają
jedną bardzo fajną rzecz. Mianowicie dwa tryby pracy z dwoma głowicami.
Jeden z nich to TwinView - idealny do oglądania filmów. W tym trybie
sterownik skleja logicznie oba monitory w jeden wyświetlacz. System
operacyjny myśli, że ma jeden monitor a w efekcie aplikacje (takie jak
mplayer :) ) maksymalizują się na oba. W drugim trybie definiujemy każdą
z głowic tak jak by to były oddzielne karty graficzne i w efekcie
otrzymujemy dwa autonomiczne screeny. Chciał bym zachować tego typu
funkcjonalność. Dokładniej chciał bym mieć możliwość ustawienia X'ów
tak, żeby aplikacje maksymalizowały się na jeden monitor oraz takiej
konfiguracji gdzie monitory podłączone do karty dwugłowicowej są
sklejone w jedno logiczne  urządzenie.
3. Powinienem o czymś jeszcze wiedzieć??

Serdecznie pozdrawiam i dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

GS