Szyfrowanie dysku wraz z partycją systemową

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Nie, 26 Wrz 2010, 14:47:01 CEST

Próba numer dwa i... jestem pod wrażeniem. Cała obsługa tego jest w PLD. Aż
żal ściska, że nie mamy jakieś HOWTO(1) do tego bo to naprawdę bułka z masłem.
Wszystko śmiga od strzału. Teraz to to nawet z zamkniętymi oczami mogę
zrobić(2) :)

Tak więc wszystkim dzięki za pomoc i info, że "da się":)

Marcin Krol:
> W genitird przesuwałem kod dotyczący cryptsetup przed detekcje lvm, nie
> pamiętam jednak czy coś więcej zmieniałem bo nie mam już dostępu do tej
> maszyny. Nawet miałem commitnąć te zmiany do naszego SVN, ale czasu
> brakło, a maszyna pojechała w świat.

Wydaje mi się, że tak już jest teraz w geninitrd - a przynajmniej jak teraz
patrzyłem to widziałem, że is_lvm() jest na szarym końcu a is_luks() jest
dużo, dużo wcześniej. Ale faktycznie miałem jakiś problem z tą detekcją
dlatego teraz zmieniłem podejście. Wcześniej postawiłem najpierw lvm a potem
na to crypt. Tyle, że od początku wydawało mi się to bez sensu więc teraz
zrobiłem na odwrót czyli najpierw cryptsetup na /dev/sda3 a dopiero potem na
to lvm z "partycjami". Tak jest w sumie wg mnie logiczniej ale wcześniej
posiłkowałem się jakimś HOWTO onlinowym i tam właśnie najpierw lvm a potem
dopiero crypt.

(1) Jak będę miał chwilę to skrobnę te trzy zdania co zrobiłem i w jakiej
kolejności łącznie z paroma niedociągnięciami.
(2) Zaznaczam, że nigdy wcześniej nie używałem ani lvm ani cryptsetup.
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic