Szyfrowanie dysku wraz z partycją systemową

Marcin Krol hawk w pld-linux.org
Pią, 24 Wrz 2010, 12:31:32 CEST

> Miło byłoby usłyszeć skrótową drogę wg której już ktoś robił, np. cryptsetup
> na /dev/sda2 (/), geninitrd, modyfikacja geninitrd (swoją drogą co i gdzie
> wstawić nie miałem pojęcia), lilo, restart, winno działać.

Dokładnie tak jak napisałeś (tyle że ja akurat na /dev/md0 miałem /).
Jedyny minus był taki, że system po prostu zatrzymywał bootowanie w
pewnym momencie. Nie było widać promptu o hasło, bo go nadpisywały na
ekranie informacje z bootowania kernela, przez co użytkownik z początku
myślał, że maszyna się wiesza :-)

W genitird przesuwałem kod dotyczący cryptsetup przed detekcje lvm, nie
pamiętam jednak czy coś więcej zmieniałem bo nie mam już dostępu do tej
maszyny. Nawet miałem commitnąć te zmiany do naszego SVN, ale czasu
brakło, a maszyna pojechała w świat.

M.