PLD Live z KDE4 (4.4.5 RC4)

Pawel Sikora pluto w agmk.net
Pon, 27 Wrz 2010, 15:11:39 CEST

On Monday 27 of September 2010 14:43:44 Bartosz Świątek wrote:

> 3) Napisać jakąś własną metodę partycjonowania - to jest bardzo trudne
> raczej.

ja mam na pendrive-ie skrypty do klonowania maszyn, ktore dyski partycjonuja
poprzez: cat moj_wzorzec | sfdisk /dev/sdX, potem mkfs i rsynciem instaluja
system. jesli to ma byc jakis jeden wariant instalacji z tego livecd,
to mozna na sztywno machnac sfdisk-em partycje swap + root i gotowe.
jesli jakis bardziej elastyczny metod, to trzeba pomyslec jak to zrobic
w gui, zeby sie nie narobic i potem rura do sfdisk-a.

> Tak wiem. Niestety jest problem. Jak poprawnie rozpoznać jaki
> kontroler ata/sata/pata/scsi ma user, skoro baza pcidev jest mocno
> przestarzała? Nijak prosto w każdym bądź razie. Także najprościej jest
> robić to jak ubuntu i do initrd wpakować wszystko ;) Błędy są wtedy
> jeśli sprzęt nie zostanie odnaleziony - najczęściej jakieś scsi.

sa jeszcze inne ciekawe bledy, gdy dwa moduly obsluguja to samo
i udostepniaja na rozne sposoby, np. amd74xx wystawi ci dysk jako hdX,
a pata_ide jako sdX i potem w zaleznosci jak przebiegnie wyscig
modulow przy starcie, to system (nie)dziala ;)