vserver i smtp w postfixie w trybie chroot a rekordy ptr

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Nie, 14 Sie 2011, 21:44:02 CEST

Paweł Lęcznar wrote:
> # strace -eopen,socket,connect /usr/lib64/postfix/master
> [...]
> open("/etc/resolv.conf", O_RDONLY)      = 121

Puściłeś strace'a wyłącznie na mastera bez śledzenia potomków (-f) więc
to otwarcie raczej musiało zadziałać i nie wnosi nic do sprawy bo robił
je niechrootowany master. Mnie chodziło o puszczenie strace'a z opcją -f
na mastera (i to tuż po restarcie postfiksa) po to, żeby obejrzeć co od
początku robi odforkowany przez niego i chrootowany smtpd.

> jak w powyższym zobaczyłem otwierany socket procesu nscd to pomyślałem, że
> to coś psuje ale niestety, restart nscd również nie pomaga,
> co jeszcze może być nie tak?

A wyłącz całkowicie nscd i zobacz co wtedy. Ja nie używam nscd w ogóle
i w analogicznej sytuacji pomogło mi wyłącznie przegranie /etc/resolv.conf
do chroota.