vserver i smtp w postfixie w trybie chroot a rekordy ptr

Paweł Lęcznar maillistpld w gmail.com
Pon, 15 Sie 2011, 14:34:19 CEST

W dniu 14.08.2011 21:44, Adam Osuchowski pisze:
> Puściłeś strace'a wyłącznie na mastera bez śledzenia potomków (-f) więc
> to otwarcie raczej musiało zadziałać i nie wnosi nic do sprawy bo robił
> je niechrootowany master. Mnie chodziło o puszczenie strace'a z opcją -f
> na mastera (i to tuż po restarcie postfiksa) po to, żeby obejrzeć co od
> początku robi odforkowany przez niego i chrootowany smtpd.

fakt, mój błąd, strace puszczony z opcją -f ujawnił problem, otóż proces
smtpd odwołuje się do biblioteki /lib64/libnss_dns.so.2 która jest dla
niego w chroocie nie osiągalna, po skopiowaniu jej do
/var/spool/postfix/lib64/ (/etc/resolv.conf też skopiowałem do chroota)
smtpd zaczął poprawnie
rozwiązywać adresy ip na nazwy, wielkie dzięki za pomoc

teraz tak już zupełnie OT, jaka jest przyczyna tego że jedne biblioteki
(czy też pliki) dla daemon'ów uruchamianych w chroocie są osiągalne z
niechroota a inne nie? pozdrawiam